Nyelvtan
Kedves Ötödikesek!
Először szeretném a hétfői felmérés eredményét összegezve ismertetni veletek:
5* - 4 tanuló
5 - 3 tanuló
4 - 7 tanuló
3 - 3 tanuló
2 - 1 tanuló
1 - 2 tanuló (ők nem írták meg)
Ügyesen dolgoztatok, aki a gyakorló feladatokat becsületesen megoldotta, őt nem érte meglepetés a felmérés írásakor, és a munkája gyümölcsét is élvezheti.
Már nem sok van vissza ebből a tanévből, még legyetek kitartóak, és akkor boldogan és elégedetten élvezhetitek a vakációt.
A mai alkalommal az állandósult szókapcsolatokkal foglalkozunk. Olvasd el figyelmesen a tankönyvedben a tananyagot a 80-83. oldalon!
Ezután írd le a füzetedbe a következő vázlatot:
Állandósult szókapcsolatok
- társalgási fordulatok ( köszönés, társalgás kifejezései pl.: legyen szíves)
- közhelyek (elkoptatott kifejezések pl.: hab a tortán)
- szólások (eredeti jelentése az idők folyamán elhalványult, új jelentést kapott, pl.: tenyerén hordja = kényezteti)
- szóláshasonlatok (olyan szólás, ami a cselekvést vagy a tulajdonságot hasonlítja, pl.: Kerülgeti, mint macska a forró kását.)
- közmondások (népi bölcsesség, megfigyelés, tapasztalat figyelhető meg bennük, pl.: Lassan járj, tovább érsz.)
- szállóigék (gyakran használt szó szerinti idézetek, amelynek ismerjük a szerzőjét, pl.: Ábrándozás az élet megrontója (Vörösmarty))
A vázlat leírása után a munkafüzeted 112-114. oldalán található feladatok közül válasszál hármat, amelyiket megoldod.
Szorgalmi feladat olyan közmondások gyűjtése, amelyben állat neve fordul elő. (10 darabért kaphatsz piros pontot.)
Az elkészült feladatokról a fotót június 5-ig küldd el az oktatasnbaloghanna@gmail.com címre.
Jó munkát kívánok!
Szeretettel: Anna néni
Először szeretném a hétfői felmérés eredményét összegezve ismertetni veletek:
5* - 4 tanuló
5 - 3 tanuló
4 - 7 tanuló
3 - 3 tanuló
2 - 1 tanuló
1 - 2 tanuló (ők nem írták meg)
Ügyesen dolgoztatok, aki a gyakorló feladatokat becsületesen megoldotta, őt nem érte meglepetés a felmérés írásakor, és a munkája gyümölcsét is élvezheti.
Már nem sok van vissza ebből a tanévből, még legyetek kitartóak, és akkor boldogan és elégedetten élvezhetitek a vakációt.
A mai alkalommal az állandósult szókapcsolatokkal foglalkozunk. Olvasd el figyelmesen a tankönyvedben a tananyagot a 80-83. oldalon!
Ezután írd le a füzetedbe a következő vázlatot:
Állandósult szókapcsolatok
- társalgási fordulatok ( köszönés, társalgás kifejezései pl.: legyen szíves)
- közhelyek (elkoptatott kifejezések pl.: hab a tortán)
- szólások (eredeti jelentése az idők folyamán elhalványult, új jelentést kapott, pl.: tenyerén hordja = kényezteti)
- szóláshasonlatok (olyan szólás, ami a cselekvést vagy a tulajdonságot hasonlítja, pl.: Kerülgeti, mint macska a forró kását.)
- közmondások (népi bölcsesség, megfigyelés, tapasztalat figyelhető meg bennük, pl.: Lassan járj, tovább érsz.)
- szállóigék (gyakran használt szó szerinti idézetek, amelynek ismerjük a szerzőjét, pl.: Ábrándozás az élet megrontója (Vörösmarty))
A vázlat leírása után a munkafüzeted 112-114. oldalán található feladatok közül válasszál hármat, amelyiket megoldod.
Szorgalmi feladat olyan közmondások gyűjtése, amelyben állat neve fordul elő. (10 darabért kaphatsz piros pontot.)
Az elkészült feladatokról a fotót június 5-ig küldd el az oktatasnbaloghanna@gmail.com címre.
Jó munkát kívánok!
Szeretettel: Anna néni
Megjegyzések
Megjegyzés küldése