Nyelvtan
Kedves Ötödikesek!
A mai alkalommal a 2. helyesírási alapelvvel: a szóelemzés elvével ismerkedünk meg.
Ennek az alapelvnek az a lényege, hogy vannak olyan szavaink, amelyeket másképp ejtünk, mint ahogy írunk. Hogy helyesen le tudjuk írni, ezért elemezzük a szót, szótőre és toldalékra bontjuk, hogy a helyes írásmódját megjegyezzük.
Most nem kérem elolvasni a tankönyvet.
Oldd meg a munkafüzeted 95. oldalán a 3. feladat b részéből a következőt: Másoljatok le olyan szavakat a táblázatokba, amelyekben a megadott betűkapcsolatokat másképpen írjuk, és másképpen ejtjük!
Segítségül:
- Mindig a táblázat felett található mondatokban keress!
- Mondd is ki hangosan a szavakat!
- A táblázatban található betűkapcsolatokat karikázd be a szavakban! pl.: tj - botja, mozdítja
- A feladat a 96. oldalon folytatódik.
Az elkészült feladatokról április 29-ig kérek fotót az oktatasnbaloghanna@gmail.com címre.
Az alábbi linkeken is ezt tudod gyakorolni:
A mai alkalommal a 2. helyesírási alapelvvel: a szóelemzés elvével ismerkedünk meg.
Ennek az alapelvnek az a lényege, hogy vannak olyan szavaink, amelyeket másképp ejtünk, mint ahogy írunk. Hogy helyesen le tudjuk írni, ezért elemezzük a szót, szótőre és toldalékra bontjuk, hogy a helyes írásmódját megjegyezzük.
Most nem kérem elolvasni a tankönyvet.
Oldd meg a munkafüzeted 95. oldalán a 3. feladat b részéből a következőt: Másoljatok le olyan szavakat a táblázatokba, amelyekben a megadott betűkapcsolatokat másképpen írjuk, és másképpen ejtjük!
Segítségül:
- Mindig a táblázat felett található mondatokban keress!
- Mondd is ki hangosan a szavakat!
- A táblázatban található betűkapcsolatokat karikázd be a szavakban! pl.: tj - botja, mozdítja
- A feladat a 96. oldalon folytatódik.
Az elkészült feladatokról április 29-ig kérek fotót az oktatasnbaloghanna@gmail.com címre.
Az alábbi linkeken is ezt tudod gyakorolni:
Jó munkát kívánok!
Szeretettel: Anna néni
Megjegyzések
Megjegyzés küldése